Vanliga frågor

Biljetter

Betalning

Återköp

Rullstolsplats

Handikappledsagare

Biljett till dig med särskilda behov

Övriga frågor

När levereras mina biljetter?

Dina biljetter levereras direkt efter att din order är genomförd, ca 5-10 minuter därefter. Skulle det vara så, att du inte fått dina biljetter inom denna tidsperiod, vill vi först be dig kolla din skräppost/spamfilter på mailen. Kan du inte finna ett mail från oss där heller, ber vi dig ta kontakt med oss direkt på [email protected].

 

 

Var hämtar jag mina biljetter?

Efter ditt biljettköp kommer du mottaga en automatisk bekräftelse på mailen, där du finner åtgång till dina biljetter.

Jag har inte mottagit mina biljetter - vad gör jag?

Om du inte fått dina biljetter på mailen inom 5-10 minuter, ber vi dig först om att kolla din skräppost/spamfilter. Om du inte hittar ett mail från oss där heller, tar du kontakt med oss direkt på [email protected] så skickar vi dina biljetter så snart som möjligt.
Ofta är det ett resultat av ett skrivfel i den angivna e-postadressen, eller ett systemfel.

Jag har tappat bort min biljett - vad gör jag?

Kan du inte längre finna mailet med din biljett, ber vi dig ta kontakt med oss på [email protected]. Sänd oss gärna samtidigt den information som du använde vid biljettköpet, som t.ex. namn och telefonnummer - då finner vi nämligen din beställning enkelt i systemet och kan snabbare sända dig din biljett på nytt.

Jag har köpt en felaktig biljett - vad gör jag?

Det är som utgångspunkt inte möjligt att byta eller återköpa biljetter. Du är dock välkommen att ta kontakt med oss på [email protected] så ska vi undersöka det närmare.

Ska jag ha en fysisk biljett?

Biljetten kan scannas direkt från din telefon, och därför är det inte ett krav att du skriver ut biljetten. Skärmen på din telefon skall dock vara intakt.

Jag har använt en felaktig mailadress vid köpet - vad gör jag?

Om du tror att du angivit en felaktig mailadress vid ditt köp, ber vi dig ta kontakt med oss direkt på [email protected] så löser vi problemet och sänder dig dina biljetter.

Hur köper jag en numrerad platsbiljett på Atikko?

Det är inte möjligt att köpa bestämda platser på Atikko. Har du dock ett särskilt behov av en specifik plats, kan du ta kontakt med oss på [email protected].

Jag har köpt biljett till en vän, familjemedlem eller liknande, men mitt namn står på biljetten - vad gör jag?

Varje biljett har ett unikt order-ID och QR-kod. Det spelar därför ingen roll vilket namn som står på biljetten.

Kan jag köpa ett presentkort för Atikko-arrangemang?

Det är tyvärr inte möjligt för tillfället.

Jag kan inte köpa biljett - vad gör jag?

Att din beställning inte går igenom, kan bero på flera olika orsaker. Undersök gärna informationen som du skrivit in om det finns några eventuella stavfel och om du använder ett giltigt betalkort. Vill din beställning ändå inte gå igenom, kan du kontakta oss på [email protected].

Hur kan jag betala för min biljett?

Du kan använda följande betalningsalternativ när du beställer biljetter:

Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, eller Swish

Önskar du betala på faktura, ber vi dig ta kontakt med oss direkt på [email protected].

Är det möjligt att få ungdoms-, studie- eller pensionärsrabatt?

Det är tyvärr inte möjligt att få ungdoms-, studie- eller pensionärsrabatt till evenemang som Atikko arrangerar.

Jag önskar återköpa min biljett - hur gör jag?

De flesta biljetter kan dessvärre inte återköpas (se köpvillkor § 18, stk. 2.

Du är dock välkommen att kontakta oss på [email protected], vid väldigt speciella tillfällen, så ska vi undersöka om det är möjligt att acceptera din förfrågan om återköp.

Vi vill göra dig uppmärksam på att biljetter, som utgångspunkt, endast återköps vid inställda evenemang.

Jag sitter i rullstol - hur köper jag en biljett med rullstolsplats?

Har du behov av rullstolsplats, ber vi dig kontakta oss på [email protected].

Jag måste ta med en handikappad kompanjon till evenemanget. Ska jag också köpa en biljett till min följeslagare?

Om du behöver ta med en ledsagare i händelse av funktionshinder, ber vi dig informera oss på [email protected] om, att en ledsagare medföljer, men du behöver inte köpa en extra biljett - medföljande kommer, mot uppvisande av ledsagarkort, in gratis på evenemanget. Vi registrerar därefter, att du har en ledsagare kopplad till din biljett.

Jag har ett funktionshinder som förutom rullstolsutrymmet kräver särskild hänsyn eller utrymme - vad gör jag?

Om du har ett handikapp som ska tas om hand på något sätt, är du alltid välkommen att kontakta oss på [email protected].

Ta gärna kontakt med oss så snart som möjligt, så kommer vi att göra vårt bästa för att möta dina önskemål.

Hur behandlas mina personliga uppgifter?

Atikko tillhandahåller i allmänhet inga personuppgifter eller annan information som anges på denna webbplats till tredje part. Atikko förbehåller sig emellertid rätten att vidarebefordra namn, telefonnummer och e-post till föreläsaren/arrangören, från vilken du har beställt en biljettorder. Personuppgifterna samlas in för leverans av biljetter och för att ge våra föreläsare möjlighet att kontakta dig, till exempel om ett evenemang ställs in eller flyttas.

Ett evenemang som jag vill delta i är gratis - behöver jag en biljett?

Om du vill garantera en plats till ett gratis evenemang, måste du boka en biljett eftersom det kan finnas begränsningar på hur många som kan delta i evenemanget.


Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

 

Atikko AB - Victor Hasselblads Gata 9, 421 31 Västra Frölunda. Organisationsnummer: 559123-1344 - [email protected]